gerelateerde werken

Softly Bouncing : for orchestra / Martijn Padding

Genre: Orkest
Subgenre: Orkest
Bezetting: 2fl 2ob 2cl 2fg 4h 2tpt 2trb tb timp 2perc str

L' infinito : for vocal quintet and 17 instruments, 1990 / [words by Giacomo Leopardi], Tristan Keuris

Genre: Vocaal
Subgenre: Vocaal ensemble (2-12) en groot ensemble
Bezetting: sopr sopr-m alt ten bas-bar 2121 1100 2perc hp pf(cel) 2vl vla vc cb

Quattro sonetti di Gaspara Stampa : per mezzosoprano, contralto e 14 strumenti, 1986-1987 / Elmer Schönberger

Genre: Vocaal
Subgenre: Vocaal ensemble (2-12) en groot ensemble
Bezetting: sopr-m alt 2200 1110 perc cymb hp vl vla vc cb

Hexa : voor twee ensembles, 1984 / Henk van der Meulen

Genre: Vocaal
Subgenre: Vocaal ensemble (2-12) en groot ensemble; Zangstem(men) en multimedia met of zonder instrument(en)
Bezetting: ensemble 1: sopr eh cl-b trb el.g el.pf vc ensemble 2: sopr/alt eh cl-b trb el.g(g-b) el.pf ham.org vc electronics

 

compositie

Tattooed tongues / Friso Haverkamp, Martijn Padding

Uitgavenummer: 10305
Genre: Vocaal
Subgenre: Vocaal ensemble (2-12) en groot ensemble
Bezetting: 3soloists fl cl el.wind instr. bug trp trb perc el.g pf 2vl vla vc
Bijzonderheden: Voor stemmen en groot ensemble. - In opdracht van de Warschauer Herbst. - Opgedragen aan E. Swedenborg. - Jaar van comp.: 2001. - Tijdsduur: ca. 90'
Tijdsduur: 90'00"
Compositiejaar: 2001
Status: volledig gedigitaliseerd (direct leverbaar)

Overige auteurs:
Haverkamp, Friso (Tekstdichter/librettist)
Padding, Martijn (Componist)
Toelichting:
Program note (English): [Première: September 23, 2001 - Grand Theatre, Warsaw - National Opera, co-production Stichting GeestGronden] - Even after 229 years, it is not easy to compose music which matches Swedenborg's celestial visions, and this all the more because of his outspoken ideas about 'heavenly' music, such as: 'love is like a melody' - 'celestial choirs of harmony are expressions of a unity in love' - 'polyphony and symphony are the sounds of truth and goodness' - 'earthly music is of spiritual and celestial origin, and so music can elevate the listener to the heavens and has an impact on the beyond'. The high-flown solemnity of these quotations reveals the mystic Sweedenborg had become during his late fifties, as complicated as courageous, but too sublime if not too lofty to serve just like that as a starting point for a musical argument of my own, being my (primary) choices as a composer, in terms of material, idiom, instrumentation, etc., much more 'down to earth'. Yet, some of
Swedenborg's 'celestial proposals' seem to be most inspiring and relevant to the compositions of an opera score dealing with angels and the beyond, e.g.: the distinction between 'earthly music' and 'otherwordly music' has been translated into a double layered structure of live-electronics and non-electronic music; the 'actio in distans' or 'invisible forces' Swedenborg refers to will be expressed by means of an electronic transformation of the acoustic sound of piano, strings and reeds, the use of prefab electronic samples, and even an electronic manipulation of the voices (both singers and narrator). Apart from this electronic articulation, there are other connections between (some of) Swedenborg's basic notions and (the music of) Tatooed Tongues: Swedenborg's obsession about numbers, correspondence, analogy, not to say ordination, is reflected in the score, as it is in the libretto, on all levels, from major structure to detailed nuances, from the 3-fold impersonation of
'Swedenborg's consciousness' to the 9 lines of Genesis (:3) and 9 categories of angels. Very much in line with the tremendous influence of Swedenborg's (musical) ideas over so many (contemporary) composers and writers, (the score of) Tatooed Tongues is deeply rooted in the gist of his thinking, even if his sometimes unbearable 'new-age' attitude and canon (by Swedenborg performed through the tearjerker 'angel-eyes') seems to be turned upside-down and harshly criticised. Since transformation is the essence of art, it is only by means of art unbiased interpretation that a 'new music' transforms and opens the 'new-age' Swedenborg deserves. - MARTIJN PADDING (transl. Friso Haverkamp)

Bladmuziek
Indien u dit werk gaat uitvoeren, dan kunt u hier uw concert-informatie aangeven. Donemus zorgt dan voor vermelding van het concert op de Donemus Facebook pagina en in de Donemus Concertagenda.
U kunt van dit werk de partituur of andere producten on-line aanschaffen. Indien u kiest voor een downloadbaar product, ontvangt u het product digitaal. In alle andere gevallen wordt deze naar u opgestuurd. Let op dat u voor iedere gebruiker een exemplaar van het product nodig heeft.
Product Omschrijving Prijs/stuk Aantal
Partituur Download naar Newzik (A3), 234 pagina's EUR 121,85
Download in PDF (A3), 234 pagina's EUR 146,21
Hardcopy, normal size (A3), 234 pagina's EUR 243,70
Hardcopy, study size (A4), 234 pagina's EUR 163,19
Vocal score Download naar Newzik (A4), 152 pagina's EUR 27,83
Download in PDF (A4), 152 pagina's EUR 33,39
Hardcopy, normal size (A4), 152 pagina's EUR 55,67
Huurpartij(en) Download naar Newzik (A4), 526 pagina's EUR 173,89
Download in PDF (A4), 526 pagina's EUR 208,66
Hardcopy, normal size (A4), 526 pagina's EUR 347,79
Huur
U kunt dit werk huren door een verhuurlicentie af te nemen voor een of meerdere voorstellingen. Als u een licentie afneemt dient u ook 1 exemplaar van de huurpartijen af te nemen (zie hierboven). Voor iedere uitvoering heeft u een verhuurlicentie nodig. Meer informatie over het huren is beschikbaar op de Donemus website. Neem contact op met uitgeverij Donemus indien u nog vragen heeft over het huren van dit werk.
Aantal uitvoeringen
Totale licentiekosten
Live-uitzending
Indien het werk wordt opgenomen voor een live radio- of TV-uitzending of internet-streaming kunt u hier eenvoudig de licentie ontvangen. Onder 'live-uitzending' wordt verstaan een uitzending 1 jaar na de opname van het werk. Voor elke uitzending dient u een licentie af te nemen.
Audio uitzending (radio, internet)
Totale licentie kosten
Video uitzending (TV, streamen)
Totale licentie kosten
CD/DVD opname
Indien u dit werk wilt opnemen op CD of DVD kunt u hier een licentie afnemen. Voor iedere titel dient u een licentie af te nemen.
CD/DVD titels
Totale licentie kosten