gerelateerde werken
The end : seven songs for bass/baritone solo, 1992 / Jacques Bank
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem solo; Zangstem en instrument(en)
Bezetting:
bas-bar ; bas-bar instr
Interlude : altblokfluit (of fluit) en piano, 1956 / Jan van Dijk
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Blokfluit en toetsinstrument; Fluit en toetsinstrument
Bezetting:
rec-a/fl pf
Nocturnal residents : for two bassoons, 1989 / Chiel Meijering
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Fagot; Fagot met multimedia; Elektronica met verschillende instrumenten
Bezetting:
2fg / fg tape
They didn't emote but I think they do now : Version for Eagle recorder and piano / Chiel Meijering
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Blokfluit en toetsinstrument
Bezetting:
rec pf
compositie
Blind boy Fuller : no. 1 (1966), revision (1968), for recorder (alto), piano, voice (facultative), a recording of "Thousand women blues" sung by Blind boy Fuller and recorded in Chicago 1940 / Jacques Bank
Overige auteurs:
Bank, Jacques
(Componist)
Toelichting:
Program note (Dutch): Een speels, lichtvoetig spel tussen blokfluit en piano wordt plotseling onderbroken door een tape waarop de Amerikaanse blues zanger Blind Boy Fuller zijn A thousand Women Blues zingt.
Na dit onverwachte intermezzo vervolgen de instrumentalisten weer hun spel, nu echter tevens gebruik makend van hun stemmen. Uitgangspunt daarbij is een regel uit de zojuist door Blind Boy Fuller ten gehore gebrachte blues.