gerelateerde werken
Concerto da camera : per flauto e corde / pianouittreksel, Harold C. King
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Fluit en toetsinstrument
Bezetting:
fl pf
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem en instrument(en)
Bezetting:
sopr fl cl g vl cb
Leonard Bernstein, Security Matter - C : for voice and wind quintet / Bram Kortekaas
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem en instrument(en)
Bezetting:
zang fl ob cl h fg
Vues des anges : Version for soprano and cor anglais / Joop Voorn
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem en instrument(en)
Bezetting:
sopr eh
compositie
Trois chansons d'amour et une épigramme : voor zang en blokfluit, 1981 / Harold C. King
Overige auteurs:
Hugo, Victor
(Tekstdichter/librettist)
Marot, Clement
(Tekstdichter/librettist)
Ronsard, Pierre de
(Tekstdichter/librettist)
King, Harold C.
(Componist)
Bevat:
Mes vers fuiraient / tekst v. V. Hugo
Mignonne / tekst v. P. de Ronsard
Viens / tekst v. V. Hugo
Les cerfs en rut / tekst v. C. Marot
Toelichting:
Program note (Dutch): Toen ik de teksten voor de Trois chansons d'amour bij elkaar had, rees de vraag naar de bezetting. De teksten wijzen duidelijk een mannenstem aan, maar de gevoelsinhoud is evengoed door een vrouw te ondergaan. Dus: man èn vrouw (....). Bij de ingetogen en tedere sfeer, slechts in het derde lied ervan gepassioneerd, leek mij alleen de blokfluit te passen. Ik wilde de zoveel gebruikte begeleiding door een toetsinstrument vermijden; het werd dus een duo: zang met een gelijkwaardig 'zang'-instrument. De 3 chansons vormen één geheel, dus bij voorkeur tesamen uit te voeren, hetgeen afzonderlijk gebruik niet behoeft uit te sluiten. Toen het ontwerp van de3 chansons vaststond, kwam ik de tekst van het 'Epigramente' tegen. Hoewel dit een persiflage op het voorgaande is, leek mij de tegenstelling toch niet zonder effect en integrale uitvoering dus aan te bevelen; wel afhankelijk in de programmasamenstelling, omdat men aldus met een lachertje eindigt. De 4 vormen dus een geheel maar zijn
vrijelijk te verdelen in afzonderlijk de 3 eerste en de laatste. - H.C. KING