componist

King, Harold C.


gerelateerde werken

Trois chansons d'amour et une épigramme : voor zang en blokfluit, 1981 / Harold C. King

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en)
Bezetting: medium rec-s/rec-t

Canti di Michelangelo (1897) : 1965 / edizione per basso ed orchestra di Karel Mengelberg, Hugo Wolf

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en orkest
Bezetting: bas 2222 2200 timp hp str

1494 : for voice and instrumental ensemble, 1992-1993 / Kim Bowman

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en groot ensemble; Zangstem en orkest
Bezetting: sopr(perc) 1001 2200 2perc hp pf vl vla vc cb / sopr(perc) 1001 2200 2perc hp pf str

Bez solnca : = (Without sun), for voice and orchestra, 1874 / 1989 / orchestration Theo Verbey, poems by A.A. Goleshtchev-Kutusov, Modest Moussorgsky

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en orkest
Bezetting: low 2fl 2cl 2ob 2h str(6.6.4.4.2.)

 

compositie

O Leben, Leben, wunderliche Zeit : voor zang (middenstem) en orkest, 1982/83 / teksten van Rainer Maria Rilke, Harold C. King

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1984
Uitgavenummer: 05870
Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en orkest
Bezetting: medium 2222 4231 timp 3perc cel hp str
Bijzonderheden: Duitse en Franse tekst apart afgedrukt. - In opdracht van het Fonds voor de Scheppende Toonkunst. - Tijdsduur: 28'
Tijdsduur: 28'00"
Compositiejaar: 1983
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Overige auteurs:
Rilke, Rainer Maria (tekstdichter/librettist)
Bevat:
Aus einem April
O Leben, Leben, wunderliche Zeit
Vergers XVIII
Choix terrestre
Vergers XVII
Vergers XXIV
Herbsttag
Vergers XXXIII
Vergers XXXVI
Vergers XXVII
Toelichting:
Program note (Dutch): Het werk is één geheel; de 10 liederen houden functioneel verband met elkaar en worden met het laatste, lied 10, om- en overspannen. Dit is tevens de reden waarom de titel van dit lied ook de titel van het gehele werk werd. Omdat het echter met zijn eindclimax geen passend slot bood voor het sterk persoonlijk ervaren voorgaande, dat vraagt om ook een persoonlijk geladen afsluiting, werd deze geboden door een instrumentale Coda, een reminiscentie, 'wunderliche Zeit', die uitloopt op de eind-balans, gekoppeld aan lied 10. - H.C. KING

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail