componist

King, Harold C.


gerelateerde werken

À fleur d'eau : quatuor, pour flûte, violon, épinette (ou piano) et viole de gambe (ou 'cello), 1964 / Harold C. King

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Gemengd ensemble (2-11 spelers); Blaas en strijk en toetsinstrument(en)
Bezetting: fl spt/pf vl vladg/vc

Drie kerstliederen : voor sopraan en orkest, (1939) / (op anonyme Latijnsche teksten), Henk Badings

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en orkest
Bezetting: sopr 2221 2220 timp perc cel hp str

Drie gedichten van Jan Luyken : (1649-1712), voor sopraan en orkest / Alexander Voormolen

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en orkest
Bezetting: sopr 2122 2000 perc cel pf str

Drei Gesänge aus Rabindranath Tagore's Der Gärtner : (The gardener), für eine Sopranstimme und Orchester / componirt von Jan van Gilse

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en orkest
Bezetting: sopr 3322 4330 timp 3perc 2hp cel str

 

compositie

O Leben, Leben, wunderliche Zeit : voor zang (middenstem) en orkest, 1982/83 / teksten van Rainer Maria Rilke, Harold C. King

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1984
Uitgavenummer: 05870
Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en orkest
Bezetting: medium 2222 4231 timp 3perc cel hp str
Bijzonderheden: Duitse en Franse tekst apart afgedrukt. - In opdracht van het Fonds voor de Scheppende Toonkunst. - Tijdsduur: 28'
Tijdsduur: 28'00"
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Overige auteurs:
Rilke, Rainer Maria (tekstdichter/librettist)
Bevat:
Aus einem April
O Leben, Leben, wunderliche Zeit
Vergers XVIII
Choix terrestre
Vergers XVII
Vergers XXIV
Herbsttag
Vergers XXXIII
Vergers XXXVI
Vergers XXVII
Toelichting:
Program note (Dutch): Het werk is één geheel; de 10 liederen houden functioneel verband met elkaar en worden met het laatste, lied 10, om- en overspannen. Dit is tevens de reden waarom de titel van dit lied ook de titel van het gehele werk werd. Omdat het echter met zijn eindclimax geen passend slot bood voor het sterk persoonlijk ervaren voorgaande, dat vraagt om ook een persoonlijk geladen afsluiting, werd deze geboden door een instrumentale Coda, een reminiscentie, 'wunderliche Zeit', die uitloopt op de eind-balans, gekoppeld aan lied 10. - H.C. KING

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail