gerelateerde werken
First wind quintet : op. 13 / Willem Frederik Bon
	
			Genre: 
		
		Kamermuziek
	
			Subgenre: 
		
		Blaaskwintet
	
			Bezetting: 
		
		fl ob cl h fg
	
Pastiche : for piano and orchestra / Vladimir Martynov
	
			Genre: 
		
		Orkest
	
			Subgenre: 
		
		Piano en orkest
	
			Bezetting: 
		
		pf-solo 3fl 3ob 3cl 3fg 4h 3tpt 3trb tb hp str
	
Concert voor piano en orkest / Ton de Leeuw
	
			Genre: 
		
		Orkest
	
			Subgenre: 
		
		Piano en orkest
	
			Bezetting: 
		
		pic 2fl 2ob 2cl cl-b 2fg 2h 2trp 3trb timp perc str pf-solo
	
Hiphop : Burleske for piano and orchestra / Erik Lotichius
	
			Genre: 
		
		Orkest
	
			Subgenre: 
		
		Piano en orkest
	
			Bezetting: 
		
		Piano; 2 Flutes; 2 Oboes; 2 Clarinets in B-flat; 2 Bassoons; 3 Horns in F; 2 Trumpets in C; Cymble; Timpani; Strings
	
compositie
				Concertino : for piano and orchestra, opus posth., 1962-1964 / revision by Maarten Bon, 1986-1988, Willem Frederik Bon
			
					
										Overige auteurs:
									
									
									Bon, Maarten
									(Voltooid door)
								
							Bon, Willem Frederik
									(Componist)
								
							
							Bevat:
						
						
						... (Allegro)
						Interlude (Grave, molto mesto)
						Finale (Allegro)
						
							Toelichting:
						
						
						Program note (Dutch): [Première: 22 oktober 1986 - Leeuwarden - Maarten Bon, Frysk Orkest o.l.v. A. Jóo] - Willem Frederik Bon begon aan dit pianoconcert op 19 februari 1962, toen hij 21 jaar oud was. In de nalatenschap troffen wij aan een tiental bladzijden van het begin van dit stuk, in particel genoteerd, met hier en daar aanwijzigingen voor de instrumentatie. De componist, die altijd uiterst nauwkeurig was met het noteren van de datum van voltooiing, vermeldde bij deze eerste notities: 19/22-2-'62, verderop: Febr. '63 en bij de laatst genoteerde maat: 8-3-'63. Hoewel het niet onomstotelijk vaststaat, meen ik als datum van voltooiing te moeten aannemen 16 maart 1964. Het manuscript is n.l. verloren geraakt: er was slechts een fotocopie beschikbaar, waarin de componist met potlood kritische opmerkingen had genoteerd, kennelijk van later datum. Ik heb getracht deze zelf-kritische opmerkingen van de componist te realiseren in de revisie. Deze correcties bevinden zich voornamelijk in het eerste deel. -
MAARTEN BON (1990)