gerelateerde werken

Abschied vom Abendland : opus 30, for orchestra, 1991 / Huub Kerstens

Genre: Orkest
Subgenre: Orkest
Bezetting: 3333 4441 timp 2perc hp str

Icarus : a radiofonic oratorio, opus 77, Amsterdam 1-I-1963 / Lex van Delden

Genre: Vocaal
Subgenre: Gemengd koor en orkest; Zangstem(men) en multimedia met of zonder instrument(en)
Bezetting: recit sopr alt bar GK4 2332 2000 timp perc hp str tape electronics

Harba lorifa : een volksliederen-fantasie voor "community singing" en (school)orkest, 1964 / Antoon Maessen

Genre: Vocaal
Subgenre: Gemengd koor en orkest
Bezetting: community-singing 2220 0220 timp perc pf str

And nothing death / Carlos Micháns

Genre: Vocaal
Subgenre: Gemengd koor en orkest
Bezetting: sopr GK orch

 

compositie

Theater : versie voor gemengd koor en orkest, 1984 / Huub Kerstens

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1984
Uitgavenummer: 07835
Genre: Vocaal
Subgenre: Gemengd koor en orkest
Bezetting: GK4 3334 4441 timp 4perc hp pf str
Bijzonderheden: Voor koor SATB en orkest. - Op. 5. - Er bestaat nog een werk met deze titel. - Latijnse tekst van Aurelius Augustinus met Nederlandse vert. apart afgedrukt. - Opgedragen aan Katinka Hol. - Tijdsduur: ca. 15'
Tijdsduur: 15'00"
Compositiejaar: 1983
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Overige auteurs:
Augustinus (Tekstdichter/librettist)
Kerstens, Huub (Componist)
Toelichting:
Program note (Dutch): Theater is opgebouwd uit een reeks van 5 tonen die zich in de eerste 20 maten in het orkest laten horen. De hele akkoord-opbouw van het stuk en alle thema's zijn van deze reeks afgeleid en worden vrij behandeld. Het getal 5 heeft in dit stuk een belangrijjke functie. De tekst is in 8 delen opgesplitst. Elk afzonderlijk deel is soms nog opgesplitst in kleinere fragmentjes en het notenmateriaal is een directe weergave van de verschillende karakteristieken van de tekst. Het koor zingt in het begin voortdurend toonherhalingen die langzaam in het verloop van het stuk in kleinere motiefjes overgaan, tot er zelfs een quasi polyfone schrijfwijze lijkt te ontstaan die soms een reminiscentie aan tonaliteit oproept, hoewel dit suk beslist atonaal is. Dit mondt tenslotte uit in het laatste gedeelte van het stuk (et si calamitates), dat een gregoriaans karakter heeft. Het orkest geeft zowel horizontaal als verticaal commentaar op de acties van het koor. - HUUB KERSTENS

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail