gerelateerde werken

Drie recitatieven : for flute, alto recorder and harpsichord, 1969 / Matty Niël

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Blazersensemble en toetsinstrument (3-8 spelers)
Bezetting: rec-a fl cemb

Pastorale e scherzo : per flauto, oboe e cembalo, 1951 / Henri Zagwijn

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Gemengd ensemble (2-11 spelers); Blazersensemble en toetsinstrument (3-8 spelers)
Bezetting: fl ob cemb / 2rec-a cemb

Mosaic : for oboe, clarinet, horn, bassoon and piano, 1979 / Tera de Marez Oyens

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Blazersensemble en toetsinstrument (3-8 spelers)
Bezetting: ob cl fg h pf

De Bremer stadsmuzikanten : voor verteller, gemengd koor en vier instrumenten, 1990 / tekstbewerking door Wiet Kühne naar het bekende "Volksmärchen", Antoon Maessen

Genre: Vocaal
Subgenre: Gemengd koor en instrumenten
Bezetting: recit GK4 ob cl fg pf

 

compositie

Swallow : for double wind quartet and piano, 1992 / José-Luis Greco

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08221
Genre: Kamermuziek
Subgenre: Blazersensemble en toetsinstrument (3-8 spelers)
Bezetting: 2ob 2cl 2fg 2h pf
Bijzonderheden: Voor 2 hobo's, 2 klarinetten, 2 hoorns, 2 fagotten en piano. - In opdracht van het Fonds voor de Scheppende Toonkunst en het Nederlands Blazers Ensemble. - Opgedragen aan Fátima Miranda en Llorenç Barber. - Tijdsduur: ca. 15'
Tijdsduur: 15'00"
Aantal spelers: 9
Compositiejaar: 1992
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Toelichting:
Program note (English): Swallow is in one continuous movement. However, 4 sections make up the structural scheme on which the action unfolds: 1) ensemble, 2) piano featured, 3) winds featured, 4) ensemble. A characteristic element is the 'mirror' or 'shadow' play between the 2 quartets; the piano often playing the role of connecting point. Besides this 'stereo' aspect, there is another spatial concern: the arrangement of the players can be thought of as an analogy for the way 2 parallel lines will converge at a point on the horizon in a drawing which uses perspective to create a sense of depth. Besides 'dramatizing' the sensorial impact of the piece, these spatial considerations are used to present and develop the musical ideas whith sharper definition. - JOSÉ-LUIS GRECO

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail