gerelateerde werken

Twelve sonatas for two flutes / violins and continuo, opus XII / edited by Robert L. Tusler, Willem de Fesch

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Andere combinaties van strijkers en toetsinstrument; Blazersensemble en toetsinstrument (3-8 spelers)
Bezetting: 2fl/2vl b.c.

Dresdner Trio : für Oboe, Horn und Klavier, Opus 130, 1992 / Jan Koetsier

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Blazersensemble en toetsinstrument (3-8 spelers)
Bezetting: ob h pf

Vroeger waren ze er erg op tegen : voor piano en zes blazers, 1989, revisie 1990 / Chiel Meijering

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Blazersensemble en toetsinstrument (3-8 spelers)
Bezetting: fl(pic) eh cl cl-b fg h pf

Übergänge : Text von Rabindranath Tagore, für Mezzosopran, Englisch Horn und Klavier, 11. Folge, 1955 / Fré Focke

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en)
Bezetting: sopr-m eh pf

 

compositie

Swallow : for double wind quartet and piano, 1992 / José-Luis Greco

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08221
Genre: Kamermuziek
Subgenre: Blazersensemble en toetsinstrument (3-8 spelers)
Bezetting: 2ob 2cl 2fg 2h pf
Bijzonderheden: Voor 2 hobo's, 2 klarinetten, 2 hoorns, 2 fagotten en piano. - In opdracht van het Fonds voor de Scheppende Toonkunst en het Nederlands Blazers Ensemble. - Opgedragen aan Fátima Miranda en Llorenç Barber. - Tijdsduur: ca. 15'
Tijdsduur: 15'00"
Aantal spelers: 9
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Toelichting:
Program note (English): Swallow is in one continuous movement. However, 4 sections make up the structural scheme on which the action unfolds: 1) ensemble, 2) piano featured, 3) winds featured, 4) ensemble. A characteristic element is the 'mirror' or 'shadow' play between the 2 quartets; the piano often playing the role of connecting point. Besides this 'stereo' aspect, there is another spatial concern: the arrangement of the players can be thought of as an analogy for the way 2 parallel lines will converge at a point on the horizon in a drawing which uses perspective to create a sense of depth. Besides 'dramatizing' the sensorial impact of the piece, these spatial considerations are used to present and develop the musical ideas whith sharper definition. - JOSÉ-LUIS GRECO

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail