componist

Emmer, Huib

Huib Emmer is een veelzijdige componist, elektronica performer en gitarist. Hij speelt jarenlang elektrisch gitaar in Hoketus, de groep rond Louis Andriessen, en hij maakt deel uit van het ensemble ...

gerelateerde werken

Tien vocale minuten : voor mezzosopraan en bas / [red. Michael Nieuwenhuizen]

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem solo; Vocaal ensemble (2-12)
Bezetting: sopr-m bas ; sopr-m ; bar ; bas

De haas en de schildpad : een hoketus voor twee instrumentale groepen, 1983 / Jan Rispens

Genre: Orkest
Subgenre: Groot ensemble (12 of meer spelers)
Bezetting: 1111 1000 mar vibr 2pf 2vl vla vc cb

Die Kunst der Fuge : = The art of fugue, for 14 instruments, 1999-2000, revision 2001 / (arrangement: Jan van Vlijmen), Johann Sebastian Bach

Genre: Orkest
Subgenre: Groot ensemble (12 of meer spelers)
Bezetting: fl-a eh cl-b fg trp trb g hp man vl 2vla vc cb

So long Charles (Mingus) : for ensemble, 1999 / Chiel Meijering

Genre: Orkest
Subgenre: Groot ensemble (12 of meer spelers)
Bezetting: 0000 3sax 0330 drums pf cb

 

compositie

Possession : for ensemble and live electronics, 1995-1996 / Huib Emmer

Uitgever: Amsterdam: Donemus, 1997
Uitgavenummer: 09156
Genre: Orkest
Subgenre: Groot ensemble (12 of meer spelers)
Bezetting: 1121 1230 perc g-b pf electronics
Bijzonderheden: Voor fluit, hobo, klarinet, basklarinet, fagot, hoorn, 2 trompetten, 2 trombones, bastrombone, slagwerker, piano, basgitaar en elektronika. - In opdracht van het Fonds voor de Scheppende Toonkunst. - Geschreven voor de ensembles LOOS en ASKO. - Opgedragen aan Vivien Cook. - Cop. 1997. - Tijdsduur: ca. 20'
Tijdsduur: 20'00"
Aantal spelers: 14
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Toelichting:
Program note (Dutch): Possession is het vervolg op Memory drums, een stuk wat ik eerder schreef voor live elektronica en de groep LOOS. In Possession wordt de combinatie van live elektronica en LOOS uitgebreid met een tweede ensemble: het ASKO.
Wat heeft de titel met de muziek te maken? Het slaat vooral op de fragmenten uit het stuk waar de instrumentale tonen worden overgenomen (in bezit genomen) door de live elektronica. Hierdoor ontstaat een situatie waarin een overgang is tussen de instrumentale klank en de elektrische klank die zich losmaakt en na zo'n overgang doorklinkt, doorratelt, doorbeukt. Hoewel Possession als titel al eerder gebruikt is (onder andere in de film van Zulawski), heb ik hem toch gekozen omdat het een goed woord is en de geest in verhoogde paraatheid omschrijft. - HUIB EMMER

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail