gerelateerde werken

24 capriccio's voor viool solo

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Viool
Bezetting: vl

'k Ben Brahman : Drie liederen voor mezzosopraan, viool en harp / Henk Alkema; op gedichten van Johan Andreas Dèr Mouw en Hanny Michaelis

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en)
Bezetting: sopr-m vla hp

Trois chansons de Baudelaire : pour voix (baryton), hautbois et guitare, opus 70, 1980 / Hendrik de Regt

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en)
Bezetting: bar ob g

Hakochawim : for mezzo-soprano, violin and piano / Mathieu Daniël Polak

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en)
Bezetting: sopr-m vl pf

 

compositie

Drempel : voor fluit, percussie, violoncello, bariton, piano en basklarinet, 1995 / Eric Verbugt

Uitgever: Amsterdam: Donemus, 1997
Uitgavenummer: 09230
Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en)
Bezetting: bar fl cl-b perc pf vc
Bijzonderheden: Met voorw. - Veeltalige tekst tevens apart afgedrukt. - Op teksten van D.A.F. de Sade, W. Blake, G.W.F. Hegel en F. Nietzsche. - In opdracht van het Fonds voor de Scheppende Toonkunst. - Cop. 1997. - Tijdsduur: ca. 15'
Aantal spelers: 6
Compositiejaar: 1995
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Overige auteurs:
Blake, William (Tekstdichter/librettist)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (Tekstdichter/librettist)
Nietzsche, Friedrich (Tekstdichter/librettist)
Sade, Donatien-Alphonse-Francois de (Tekstdichter/librettist)
Verbugt, Eric (Componist)
Toelichting:
Program note (Dutch): [Première: 19 november 1995 - INTRO-podium, Maastricht - Mathijs Mesdag, Ensemble 88 o.l.v. René Gulikers] - Delen: Boek 1 (tussenruimten), voor fluit, slagwerk en cello - Boek 2 (transgression), voor bariton en piano - Boek 3 (Son éloge), voor basklarinet en piano. In 'Drempel' worden uiteenlopende gemoedstoestanden gecombineerd. Uitersten overlappen elkaar, beïnvloeden elkaar, vormen overgangen (tussenruimten) en gaan in elkaar op. Het banale/lugubere en verhevene komen naast elkaar te staan, het emotionele en het kille, het chaotische en systematische, walging en genot, etc. Tussen deze tegenstellingen speelt zich de compositie af: door superposities worden nieuwe (muzikale) betekenisgebieden aangeboord. - ERIC VERBUGT

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail