componist

Verbugt, Eric

Eric Verbugt werd op 9 september 1966 in Asten geboren. Opleiding Van 1984 tot 1992 studeerde hij bij Henri Delnooz en Robert HP Platz compositie aan het Maastrichts Conservatorium. In 1989 en ...

gerelateerde werken

24 capriccio's voor viool solo

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Viool
Bezetting: vl

Tegen je rug : voor mezzo-sopraan en cello, 1997 / gedicht: Rutger Kopland, Huub Kerstens

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en)
Bezetting: sopr-m vc

Vita nova / Calliope Tsoupaki

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en)
Bezetting: alt vl vdg cemb

Miscellaneous Songs : for soprano, violin or flute and basso continuo, 1748-53 / ed. by Robert L. Tusler, Willem de Fesch

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en); Zangstem en instrument(en)
Bezetting: sopr vl/fl bc

 

compositie

Drempel : voor fluit, percussie, violoncello, bariton, piano en basklarinet, 1995 / Eric Verbugt

Uitgever: Amsterdam: Donemus, 1997
Uitgavenummer: 09230
Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en instrument(en)
Bezetting: bar fl cl-b perc pf vc
Bijzonderheden: Met voorw. - Veeltalige tekst tevens apart afgedrukt. - Op teksten van D.A.F. de Sade, W. Blake, G.W.F. Hegel en F. Nietzsche. - In opdracht van het Fonds voor de Scheppende Toonkunst. - Cop. 1997. - Tijdsduur: ca. 15'
Aantal spelers: 6
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Overige auteurs:
Blake, William (tekstdichter/librettist)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (tekstdichter/librettist)
Nietzsche, Friedrich (tekstdichter/librettist)
Sade, Donatien-Alphonse-Francois de (tekstdichter/librettist)
Toelichting:
Program note (Dutch): [Première: 19 november 1995 - INTRO-podium, Maastricht - Mathijs Mesdag, Ensemble 88 o.l.v. René Gulikers] - Delen: Boek 1 (tussenruimten), voor fluit, slagwerk en cello - Boek 2 (transgression), voor bariton en piano - Boek 3 (Son éloge), voor basklarinet en piano. In 'Drempel' worden uiteenlopende gemoedstoestanden gecombineerd. Uitersten overlappen elkaar, beïnvloeden elkaar, vormen overgangen (tussenruimten) en gaan in elkaar op. Het banale/lugubere en verhevene komen naast elkaar te staan, het emotionele en het kille, het chaotische en systematische, walging en genot, etc. Tussen deze tegenstellingen speelt zich de compositie af: door superposities worden nieuwe (muzikale) betekenisgebieden aangeboord. - ERIC VERBUGT

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail