componist

Ford, Ron

General: Ronald Ford was born September 29, 1959 in Kansas City, U.S.A. He moved to Amsterdam, the Netherlands, in 1983. Education: Ford studied composition, piano and computer engineering at the Duke ...

gerelateerde werken

Variations and Motet : for string orchestra / Ron Ford, 1983

Genre: Orkest
Subgenre: Strijkorkest
Bezetting: str

Touch down : for percussion, harpsichord and synthesizer, 1988 / Chiel Meijering

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Gemengd ensemble (2-11 spelers); Elektronica met verschillende instrumenten; Gemengd ensemble (2-11 spelers) met elektronica
Bezetting: 4-5perc cemb synth

Septet : opus 3, for flute, oboe, bass clarinet, horn, piano, cello and percussion, (1957) / Peter Schat

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Gemengd ensemble (2-11 spelers)
Bezetting: fl ob cl-b h perc pf vc

Drie stukken : voor ensemble, 1993 / Roel van Oosten

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Gemengd ensemble (2-11 spelers)
Bezetting: fl cl perc pf vl vc

 

compositie

Cross : for ensemble, 1992 / Ron Ford

Uitgever: Amsterdam: Donemus, 1997
Uitgavenummer: 09299
Genre: Kamermuziek
Subgenre: Gemengd ensemble (2-11 spelers)
Bezetting: fl cl vibr pf vl vla vc
Bijzonderheden: Voor fluit, klarinet, viool, altviool, cello, piano en vibrafoon. - In opdracht van het Fonds voor de Scheppende Toonkunst. - Geschreven voor het Ives Ensemble. - Uitsluitend partijen, musici spelen onafhankelijk van elkaar. - Cop. 1996. - Tijdsduur: ca. 8'-13'
Tijdsduur: 8'00"
Aantal spelers: 7
Compositiejaar: 1992
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Toelichting:
Program note (English): When John Cage was in The Hague, a student there asked him why he so relied on stopwatches for control in his recent pieces. His reply was that he wishes that it wasn't necessary, but that he knew no other way of working with the element of time. Cross is a modest attempt to deal with his question - the control of time - allowing maximum flexibility without falling into improvisation. In Cross I bring 7 players together as a unified entity, while each player retains his/her own individual timing. Each player works his way through the musical material of the piece, playing either short of long notes and waiting either short of long in between (the exact lenghts are determined by the individual players). - RON FORD

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail