gerelateerde werken
Del iubilo del core che esce in voce : 16 voci, 1974 / poesia da Iacopone da Todi, Robert Heppener
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Gemengd koor
Bezetting:
4sopr 4alt 4ten 4bas
Ouverture Concertante : Choir / Erik Lotichius; text by the composer
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Gemengd koor
Bezetting:
Choir; Soli; Piano à quatre-mains & Percussion
Slaapstad : voor kamerkoor, 2004 / gedicht: Diana Ozon, Huub de Vriend
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Gemengd koor
Bezetting:
8sopr 6alt 5ten 7bas
Eternity – Junctions : for chorus a cappella / Bernard Benoliel; words by Emily Dickinson
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Gemengd koor
Bezetting:
GK
compositie
Dear march come in : for a cappella choir, 2002 / poems by Emily Dickinson, Robert Heppener
Overige auteurs:
Dickinson, Emily
(Tekstdichter/librettist)
Heppener, Robert
(Componist)
Bevat:
Dear march, come in
There came a wind like a bugle
It's like the light
The gentian weaves her fringes
Safe in their alabaster chambers
To make a prairie
At last to be identified
Toelichting:
Program note (Dutch): De schrijver Vestdijk was de eerste in Nederland die de poëzie van Emily Dickinson ontdekt heeft. Zij heeft haar leven lang geschreven over haar eigen huis en tuin, die zij nooit verliet. Choreografe en danseres Martha Grahem heeft vaak poëzie van Emily Dickinson in haar werk gebruikt.
Zo herinner ik me haar ballet uit 1940 "Letter to the world", waarin één danser naar voren holde terwijl hij riep: "Dear March come in". Dat heeft zoveel indruk op mij gemaakt dat ik toen al het plan opvatte om eens een koorwerk te maken op meerdere gedichten van Emily Dickinson, met als resultaat dit werk uit 2002, waarin ik 7 van haar gedichten gebruikt heb. - ROBERT HEPPENER