gerelateerde werken
Eruption : for orchestra / Edward Top
Genre:
Orkest
Subgenre:
Orkest
Bezetting:
2fl(picc) 2ob cl cl-b 2fg 4h 2trp 2trb trb-b timp 3perc hp str
Deuntje : aan mr. Cornelis Tymensz. Padbrué, (1952) / [tekst] (J. van den Vondel), Jan van Dijk
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Gemengd koor; Vocaal ensemble (2-12)
Bezetting:
2sopr 2alt 2ten 2bas / 2GK4
Tien vocale minuten : voor mezzosopraan en bas / [red. Michael Nieuwenhuizen]
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem solo; Vocaal ensemble (2-12)
Bezetting:
sopr-m bas ; sopr-m ; bar ; bas
Crudele acerba : voor 5 solo stemmen of 5-stemmig gemengd koor, 1985 / Huub Kerstens
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Vocaal ensemble (2-12); Gemengd koor
Bezetting:
sopr sopr-m alt ten bas / GK5
compositie
Aliquid stat pro aliquo : for four singers / Edward Top
Overige auteurs:
Top, Edward
(Componist)
Toelichting:
De titel refereert aan de middeleeuwse semiotiekformule iets staat voor iets. Een teken refereert aan een object dat zelf een teken wordt, refererende aan weer een ander object dat weer een teken wordt ad infinitum. Umberto Eco heeft dat proces gedefinieerd als ongelimiteerde semiosis (voornamelijk gebaseerd op de theorieën van Pierce). De compositie is de eerste muzikale poging tot het bewust toepassen van een theorie waaraan ik momenteel werk, ongelimiteerde compositorische semiosis. Deze theorie brengt het associatieve element in het compositorische proces naar voren. - EDWARD TOP; The title refers to the formula of the medieval semiotics: something stands for something. A sign refers to an object that becomes a sign itself referring to another object becoming a sign ad infinitum. Umberto Eco has coined this process as unlimited semiosis (mainly based on Pierce's theories). The composition is the first musical attempt of consciously using a theory I am working on called unlimited compositional semiosis. dealing with the element of association during the process of composition. - EDWARD TOP