componist
Will Eisma werkt als violist bij de Omroeporkesten. Daarnaast ontwikkelt hij een solopraktijk waarin hij zich specialiseert in hedendaagse muziek. Veel van zijn composities zijn geschreven voor de orkesten van ...
gerelateerde werken
Quattro violini : for 4 violins, 1999 / Will Eisma
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Viool
Bezetting:
4vl
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem en instrument(en)
Bezetting:
zang fl cl vn pf
Sine nomine : for soprano & chamber orchestra, (1973) / Enrique Raxach
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem en orkest; Elektronica en zangstem(men) met of zonder instrument(en)
Bezetting:
sopr 2222 sax-a 2220 2perc el.g hp man ham.org cemb (pf synth ad lib.) str(8.5.5.4.2.) tape
Denk mal das Denkmal / music: Ton Bruynèl, words: John Paagiviströmn
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem solo; Elektronica en zangstem(men) met of zonder instrument(en)
Bezetting:
bas-bar soundtracks
compositie
Le gibet : for baritone, instruments and live-electronic / words by Aloysius Bertrand, Will Eisma
Overige auteurs:
Bertrand, Aloysius
(tekstdichter/librettist)
Toelichting:
Program note (Dutch): De composities Le Gibet en Le Cheval Mort zijn gecomponeerd op surrealistische gedichten van Aloysius Bertrand uit de bundel 'Gaspard de la nuit, septième livre, Pièces détachées'. De wonderlijke sfeer die uit de gedichten spreekt inspireerde mij enkele hiervan op muziek te zetten. De tekst van de gedichten roept de dramatische sfeer op van een galgenveld en een kerkhof. Dit leent zich gemakkelijk tot naturalistische klanken, zoals nachtelijke geluiden en griezelig fluitende en krakende geluiden. Dit heb ik echter willen vermijden. Ik heb in mijn muziek een onwerkelijke sfeer trachten weer te geven. De live elektronica in Le Gibet heb ik bewust op de achtergrond gehouden. Er is maar één moment waarop de elektronische klanken overheersen: kort voor het slot bij een uitbarsting van de instrumentale klanken. - WILL EISMA