componist
Will Eisma werkt als violist bij de Omroeporkesten. Daarnaast ontwikkelt hij een solopraktijk waarin hij zich specialiseert in hedendaagse muziek. Veel van zijn composities zijn geschreven voor de orkesten van ...
gerelateerde werken
Tjempaka : for string quartet, 1996 / Will Eisma
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Strijkkwartet (2 violen, altviool, cello)
Bezetting:
2vl vla vc
Speculum inversum : for soprano, ensemble and live electronics, 2000 / Martijn Padding
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem en instrument(en); Elektronica met verschillende instrumenten
Bezetting:
sopr(perc) 2sax (trb ad lib.) perc el.g keyb el.cb electroncis
Herrick songs : for bass (bass baritone) and string quartet, 1983 / André Douw
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem en instrument(en)
Bezetting:
bas/bas-bar 2vl vla vc
I look, you look : for baritone and harp / Nimrod Borenstein
Genre:
Vocaal
Subgenre:
Zangstem en instrument(en)
Bezetting:
bar hp
compositie
Le gibet : for baritone, instruments and live-electronic / words by Aloysius Bertrand, Will Eisma
Overige auteurs:
Bertrand, Aloysius
(tekstdichter/librettist)
Toelichting:
Program note (Dutch): De composities Le Gibet en Le Cheval Mort zijn gecomponeerd op surrealistische gedichten van Aloysius Bertrand uit de bundel 'Gaspard de la nuit, septième livre, Pièces détachées'. De wonderlijke sfeer die uit de gedichten spreekt inspireerde mij enkele hiervan op muziek te zetten. De tekst van de gedichten roept de dramatische sfeer op van een galgenveld en een kerkhof. Dit leent zich gemakkelijk tot naturalistische klanken, zoals nachtelijke geluiden en griezelig fluitende en krakende geluiden. Dit heb ik echter willen vermijden. Ik heb in mijn muziek een onwerkelijke sfeer trachten weer te geven. De live elektronica in Le Gibet heb ik bewust op de achtergrond gehouden. Er is maar één moment waarop de elektronische klanken overheersen: kort voor het slot bij een uitbarsting van de instrumentale klanken. - WILL EISMA