componist
Will Eisma werkt als violist bij de Omroeporkesten. Daarnaast ontwikkelt hij een solopraktijk waarin hij zich specialiseert in hedendaagse muziek. Veel van zijn composities zijn geschreven voor de orkesten van ...
gerelateerde werken
Dierensuite : voor kwartet in variabele bezetting, 1996 / Will Eisma
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Variabele instrumentatie; Blokfluit
Ahnung des Endes : voor koor en orkest, 1985 / Chiel Meijering
Genre:
Orkest
Subgenre:
Orkest; Altviool en orkest; Gemengd koor en orkest
Bezetting:
I-IV-VI: 3333 8431 4perc 2hp pf(cel) str II: 3333 8431 4perc 2hp pf(cel) str vla-solo III-V: GK4 3333 8431 4perc 2hp pf(cel) str
Hymns : for orchestra / Svyatoslav Lunyov
Genre:
Orkest
Subgenre:
Orkest
Bezetting:
3fl 2ob eh 2cl cl-b 2fg cfg 4h 3trp 3trb tb timp perc hp cemb pf str
Jizô : voor orkest / Kees Olthuis, 2008
Genre:
Orkest
Subgenre:
Orkest
Bezetting:
pic 2fl 2ob eh 2cl cl-b 2fg cfg 4h 3trp 3 trb tb timp 4perc str
compositie
Passo del diavolo : per orchestra, 1988, rev. 1990 / Will Eisma
Bevat:
Vivo
Tranquillo
Presto furioso
Toelichting:
Program note (Dutch): Het idee voor dit werk is ontstaan tijdens een reis door de Abruzzen in Italië, een gigantisch blok bergen, waarvan vorm en aspect de meest violente bewegingen uitbeelden. Het landschap is vaak ruig, met nauwe winderige passen, soms ook lieflijk. Er zijn nog schaapskudden met hun herders, van wie Virgilio en Gaetano mijn grootste sympathie hebben. De compositie heeft een onstuimig karakter en is zeer virtuoos voor de instrumenten geschreven. Een in het oog springend muzikaal kenmerk is het all' unisono, soms door het gehele orkest, dan weer door instrumentengroepen gespeeld. Het BACH-motief speelt een belangrijke rol (vooral in het tweede deel), dikwijls in lagen gestructureerd. - WILL EISMA