componist
Roderik de Man begint betrekkelijk laat met componeren, maar ontpopt zich al snel tot een zeer productief componist. Hij legt zich vooral toe op kamermuziek en werken voor kleinere ensembles, ...
gerelateerde werken
Ecoute, écoute! : for bass clarinet and sound tracks, 1999 / Roderik de Man
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Klarinet; Elektronica met verschillende instrumenten; Klarinet met elektronica
Bezetting:
cl-b tape
Quadruplum : (Epitaph for Odysseus), for flute and string trio, 1988, revision 1989 / Joep Straesser
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Blaas en strijkinstrument(en)
Bezetting:
fl vl vla vc
Imitation : version 211/Struktur 3, fluit, fagot, spinet, piano [en] strijkers / Michael Fahres
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Gemengd ensemble (2-11 spelers); Elektronica met verschillende instrumenten; Blaas en strijk en toetsinstrument(en); Blaas en strijk en toetsinstrument(en) met elektronica; Gemengd ensemble (2-11 spelers) met elektronica
Bezetting:
fl fg spt pf 2vl vla vc electronics
Intersections 4 : for oboe, violin, viola and 'cello, 1972, rev. 1984 / Joep Straesser
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Blaas en strijkinstrument(en)
Bezetting:
ob vl vla vc
compositie
Verloren paradijzen : voor blaaskwintet, 4 strijkers, tape en dia's, 1991 / Roderik de Man
Toelichting:
Program note (Dutch): Verloren Paradijzen is een compositie die als onderwerp thema's uit het werk van de Friese schilder Boele Bregman heeft. Het visuele aspect is weliswaar secundair, maar geeft belangrijke suggesties. Als een rode draad loopt de hoop op een ideale socialistische samenleving na de tweede wereldoorlog door Bregman's werk. Zijn teleurstelling over het uitblijven van dit ideaal is vaak in zijn werk aanwezig. - RODERIK DE MAN