componist
Roderik de Man begint betrekkelijk laat met componeren, maar ontpopt zich al snel tot een zeer productief componist. Hij legt zich vooral toe op kamermuziek en werken voor kleinere ensembles, ...
gerelateerde werken
Ecoute, écoute! : for bass clarinet and sound tracks, 1999 / Roderik de Man
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Klarinet; Elektronica met verschillende instrumenten; Klarinet met elektronica
Bezetting:
cl-b tape
Bien mesuré bien : for harpsichord, 1998 / Martijn Padding
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Klavecimbel
Bezetting:
cemb
The female modes : for harpsichord, 1985 / Ted Ponjee
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Klavecimbel
Bezetting:
cemb
Schrootsonate : for harpsichord and soundtracks, 1990 / Ton Bruynèl
Genre:
Kamermuziek
Subgenre:
Klavecimbel; Elektronica met verschillende instrumenten; Klavecimbel met elektronica
Bezetting:
cemb tape
compositie
Three minutes for harpsichord : 1991, revision 1998 / Roderik de Man
Bevat:
Prélude non mesuré
Lesson
Fancy
Toelichting:
Program note (Dutch): Meerdere malen werd mij gevraagd om een paar korte, speelbare stukken voor éénmanualig klavecimbel te schrijven. Ook voor de gevorderde amateur en de niet hedendaags georiënteerde klavecinist moesten deze stukken geschikt zijn. Het genoemde aantal minuten in de titel moet niet letterlijk genomen worden, maar in de andere betekenis van minute = korte aantekening. De namen van de afzonderlijke delen I Prélude non mesuré, II Lesson, III Fancy zijn bekend uit de klavecimbelliteratuur. Op verzoek van Piet Hoekstra werd deze compositie t.g.v. het in gebruik nemen van een nieuw klavecimbel (gebouwd door Eduard Trompetter) gecomponeerd voor Teun en Marian Hoekstra en in première gebracht door Annelie de Man. - RODERIK DE MAN