componist

Wagner, Heribert

Heribert Wagner is geboren in Wenen waar hij architectuur en viool studeert. Hij vervolgt zijn muziekstudie in Nederland. Al vroeg ontdekt hij zijn liefde voor de lichte muziek en geïnspireerd ...

gerelateerde werken

Gaia : a story for jazzgroup and symphonic orchestra, 1990 / Heribert Wagner

Genre: Orkest
Bezetting: 3222 4331 3perc hp str(12.10.8.7.5.) jazzgroup: vibr drums vl cb

Walc z 'Lost & Found - Twenty Five' : for trumpet and piano / Hanna Kulenty

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Trompet en toetsinstrument
Bezetting: trp pf

Approaching a City : for chamber orchestra, 2001 / Peter van Onna

Genre: Orkest
Subgenre: Orkest
Bezetting: 2fl 2ob 2cl 2fg 2h trp trb 2perc pf str(8.8.6.6.4.)

Hot pipes : for clarinets, saxophones and organ / Chiel Meijering, 2009

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Orgel en instrument(en)
Bezetting: 3cl cl-b 5sax org

 

compositie

Gaia : a story for jazzgroup and symphonic orchestra, 1990 / Heribert Wagner

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08051
Genre: Orkest
Bezetting: 3222 4331 3perc hp str(12.10.8.7.5.) jazzgroup: vibr drums vl cb
Bijzonderheden: Bez. jazzgroep: viool, vibrafoon, contrabas en drums. - Opgedragen aan Raoul Wallenberg. - Tijdsduur: ca. 35'
Tijdsduur: 35'00"
Compositiejaar: 1990
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Bevat:
Introduction
Part 1
Part 2
Part 3
Toelichting:
Ik heb ernaar gestreefd, een zo vèr mogelijk gaande integratie van de jazzgroep/solisten en het orkest en zijn instrumentale secties te verwezenlijken. In het eerste deel is de viool voornaamste solostem, in het tweede deel de contrabas (en het orkest heeft een passage zonder solisten) en in het derde deel staan drums en vibrafoon centraal. In de introductie is materiaal uit alle drie delen verwerkt. In het eerste deel maak ik gebruik van modale technieken (traditionele en zelf geconstrueerde modi, en combinaties ervan). In deel twee krijgt de solist te maken met zowel een thematiek die uit de romantiek voortgekomen lijkt te zijn als ook met een eveneens modale aanvulling. De passage voor het orkest begint chromatisch - vrij tonaal, er zit een fugato over het thema van deel 1 in. Het derde deel berust op een negentoons thema (eerst met parameters serieel uitgewerkt, later in variabele ostinato figuren). - HERIBERT WAGNER

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail