gerelateerde werken

Gaia : a story for jazzgroup and symphonic orchestra, 1990 / Heribert Wagner

Genre: Orkest
Bezetting: 3222 4331 3perc hp str(12.10.8.7.5.) jazzgroup: vibr drums vl cb

Thränen im Auge : for voice and piano / Sem Dresden; words by Ernst von Wildenbruch

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en piano
Bezetting: medium pf / high pf

The Mask Painted White : Version for two bassoons and string orchestra / Chiel Meijering

Genre: Orkest
Subgenre: Fagot en strijkorkest
Bezetting: 2bns 4vl 2vla 2vlc cb

The odyssey of mr. Goodevil : an oratorium for orchestra, 2 choirs, 4 soloists and 2 narrators, 1976/1981 / music by Tera de Marez Oyens, text by M.S. Arnoni

Genre: Vocaal
Subgenre: Gemengd koor en orkest
Bezetting: 2recit sopr alt ten bas 2GK4 2222 3331 timp 6perc hp pf str

 

compositie

Gaia : a story for jazzgroup and symphonic orchestra, 1990 / Heribert Wagner

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08051
Genre: Orkest
Bezetting: 3222 4331 3perc hp str(12.10.8.7.5.) jazzgroup: vibr drums vl cb
Bijzonderheden: Bez. jazzgroep: viool, vibrafoon, contrabas en drums. - Opgedragen aan Raoul Wallenberg. - Tijdsduur: ca. 35'
Tijdsduur: 35'00"
Compositiejaar: 1990
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Overige auteurs:
Wagner, Heribert (Componist)
Bevat:
Introduction
Part 1
Part 2
Part 3
Toelichting:
Ik heb ernaar gestreefd, een zo vèr mogelijk gaande integratie van de jazzgroep/solisten en het orkest en zijn instrumentale secties te verwezenlijken. In het eerste deel is de viool voornaamste solostem, in het tweede deel de contrabas (en het orkest heeft een passage zonder solisten) en in het derde deel staan drums en vibrafoon centraal. In de introductie is materiaal uit alle drie delen verwerkt. In het eerste deel maak ik gebruik van modale technieken (traditionele en zelf geconstrueerde modi, en combinaties ervan). In deel twee krijgt de solist te maken met zowel een thematiek die uit de romantiek voortgekomen lijkt te zijn als ook met een eveneens modale aanvulling. De passage voor het orkest begint chromatisch - vrij tonaal, er zit een fugato over het thema van deel 1 in. Het derde deel berust op een negentoons thema (eerst met parameters serieel uitgewerkt, later in variabele ostinato figuren). - HERIBERT WAGNER

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail