componist

Wagner, Heribert

Heribert Wagner is geboren in Wenen waar hij architectuur en viool studeert. Hij vervolgt zijn muziekstudie in Nederland. Al vroeg ontdekt hij zijn liefde voor de lichte muziek en geïnspireerd ...

gerelateerde werken

Gaia : a story for jazzgroup and symphonic orchestra, 1990 / Heribert Wagner

Genre: Orkest
Bezetting: 3222 4331 3perc hp str(12.10.8.7.5.) jazzgroup: vibr drums vl cb

Pastorale : for bass clarinet and tape, 1994 / Wim de Ruiter

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Klarinet; Elektronica met verschillende instrumenten; Klarinet met elektronica
Bezetting: cl-b tape

Linea recta : for 11 wind instruments, piano and double bass, 1990 / Paul Termos

Genre: Orkest
Subgenre: Groot ensemble (12 of meer spelers)
Bezetting: 1000 3sax 1330 pf cb

2 psalmen : zang, piano, 1978 / muziek: Andries de Braal, tekst: Gabriël Smit

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en piano
Bezetting: sopr-m pf

 

compositie

Gaia : a story for jazzgroup and symphonic orchestra, 1990 / Heribert Wagner

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08051
Genre: Orkest
Bezetting: 3222 4331 3perc hp str(12.10.8.7.5.) jazzgroup: vibr drums vl cb
Bijzonderheden: Bez. jazzgroep: viool, vibrafoon, contrabas en drums. - Opgedragen aan Raoul Wallenberg. - Tijdsduur: ca. 35'
Tijdsduur: 35'00"
Compositiejaar: 1990
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Bevat:
Introduction
Part 1
Part 2
Part 3
Toelichting:
Ik heb ernaar gestreefd, een zo vèr mogelijk gaande integratie van de jazzgroep/solisten en het orkest en zijn instrumentale secties te verwezenlijken. In het eerste deel is de viool voornaamste solostem, in het tweede deel de contrabas (en het orkest heeft een passage zonder solisten) en in het derde deel staan drums en vibrafoon centraal. In de introductie is materiaal uit alle drie delen verwerkt. In het eerste deel maak ik gebruik van modale technieken (traditionele en zelf geconstrueerde modi, en combinaties ervan). In deel twee krijgt de solist te maken met zowel een thematiek die uit de romantiek voortgekomen lijkt te zijn als ook met een eveneens modale aanvulling. De passage voor het orkest begint chromatisch - vrij tonaal, er zit een fugato over het thema van deel 1 in. Het derde deel berust op een negentoons thema (eerst met parameters serieel uitgewerkt, later in variabele ostinato figuren). - HERIBERT WAGNER

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail