componist

Wagner, Heribert

Heribert Wagner is geboren in Wenen waar hij architectuur en viool studeert. Hij vervolgt zijn muziekstudie in Nederland. Al vroeg ontdekt hij zijn liefde voor de lichte muziek en geïnspireerd ...

gerelateerde werken

Gaia : a story for jazzgroup and symphonic orchestra, 1990 / Heribert Wagner

Genre: Orkest
Bezetting: 3222 4331 3perc hp str(12.10.8.7.5.) jazzgroup: vibr drums vl cb

Imaginations II : for piano, 1966 / Carel Brons

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Piano
Bezetting: pf

Waak op Nederland : voor harmonie-orkest (groote of kleine bezetting) / muziek van Alphons Diepenbrock, geïnstrumenteerd door Jac. Jansen, woorden van Balthazar Verhagen

Genre: Orkest
Subgenre: Harmonieorkest
Bezetting: 2260 3sax 4232 2bug 2crt 2altoh 2barh 2euph perc cb

Ittrospezione III : (concept I), per due pianisti e tre gruppi strumentali, Amsterdam 4 febbraio 1964 / di Louis Andriessen

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Gemengd ensemble (2-11 spelers)
Bezetting: cl sax-t h 3trb glock g 2pf cb

 

compositie

Gaia : a story for jazzgroup and symphonic orchestra, 1990 / Heribert Wagner

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08051
Genre: Orkest
Bezetting: 3222 4331 3perc hp str(12.10.8.7.5.) jazzgroup: vibr drums vl cb
Bijzonderheden: Bez. jazzgroep: viool, vibrafoon, contrabas en drums. - Opgedragen aan Raoul Wallenberg. - Tijdsduur: ca. 35'
Tijdsduur: 35'00"
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Bevat:
Introduction
Part 1
Part 2
Part 3
Toelichting:
Ik heb ernaar gestreefd, een zo vèr mogelijk gaande integratie van de jazzgroep/solisten en het orkest en zijn instrumentale secties te verwezenlijken. In het eerste deel is de viool voornaamste solostem, in het tweede deel de contrabas (en het orkest heeft een passage zonder solisten) en in het derde deel staan drums en vibrafoon centraal. In de introductie is materiaal uit alle drie delen verwerkt. In het eerste deel maak ik gebruik van modale technieken (traditionele en zelf geconstrueerde modi, en combinaties ervan). In deel twee krijgt de solist te maken met zowel een thematiek die uit de romantiek voortgekomen lijkt te zijn als ook met een eveneens modale aanvulling. De passage voor het orkest begint chromatisch - vrij tonaal, er zit een fugato over het thema van deel 1 in. Het derde deel berust op een negentoons thema (eerst met parameters serieel uitgewerkt, later in variabele ostinato figuren). - HERIBERT WAGNER

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail