componist

Fulkerson, James

James Fulkerson werd op 2 juli 1945 in Illinois (USA) geboren. Opleiding Hij studeerde aan de Wesleyan University (B.A., 1966) en de University of Illinois (M.M., 1969). Hij had tromboneles van Carmine ...

gerelateerde werken

Pessoa I : for instrumental ensemble, 1992 / James Fulkerson

Genre: Orkest
Subgenre: Groot ensemble (12 of meer spelers)
Bezetting: 2010 2sax 2121 vibr el.g g-b pf

Concert : voor viool met begeleiding van orkest, maart-mei 1936 / Sem Dresden

Genre: Orkest
Subgenre: Viool en groot ensemble
Bezetting: 2122 0301 timp 2perc xyl 8cb vl-solo

Rhapsodie pour violon et ensemble : opus 21, 1994 / Arne Werkman

Genre: Orkest
Subgenre: Viool en groot ensemble; Viool en strijkorkest
Bezetting: cemb 6vl 2vla 2vc cb vl-solo

Echoing purple : for violin and ensemble, 1992 / Calliope Tsoupaki

Genre: Orkest
Subgenre: Viool en groot ensemble
Bezetting: fl ob cl-b fg h trp trb 2perc pf vl vla vc cb vl-solo

 

compositie

Concerto for electric violin : for solo violin and ensemble, 1992 / James Fulkerson

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08148
Genre: Orkest
Subgenre: Viool en groot ensemble
Bezetting: 2010 2sax 2121 perc el.g g-b pf vl-solo
Bijzonderheden: Bez. ensemble: 2 fluiten (1e tevens piccolo), klarinet (tevens tenorsaxofoon), altsaxofoon, sopraansaxofoon (tevens alt- en baritonsaxofoon), 2 hoorns, trompet, tenortrombone, bastrombone, tuba, basgitaar, el. gitaar, piano en slagwerker. - In opdracht van Krystof Bakowski, De Ereprijs en Lisa Kraus. - Opgedragen aan Peter Rester t.g.v. zijn negentigste verjaardag. - Tijdsduur: 38'-40'
Tijdsduur: 40'00"
Aantal spelers: 16
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Bevat:
Movement I
Movement II
Cadenza
Finale
Toelichting:
Program note (English): Formally, the concerto uses a relitatively traditional scheme of fast slow fast - although experientially, the musical time sense of the Prologue and its nearly identical Epilogue seem to be slow movements, thereby forming a six movement work of slow-fast-slow-fast-fast-slow. The type of material chosen for the first and third movements is perhaps unusual for a 'traditional concerto', however, in that the sound material of first fast movement is the sound world of large free jazz groups and the world of electric guitar/trash metal. Movement three uses a row of pitches as a static sound block which is sculpted, repeated and projected in the time and pitch space. This movement is not 'developmental'; it is not discursive musical thought. The cadenza is an initial statement of the material for this movement. The central slow movement attempts to be a type of 'Escher' melody in which the perception of musical time is meant to be discursive except that the melody continually turns
back upon itself leaving the listener 'back where he started.'- JAMES FULKERSON

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail