gerelateerde werken

Septet : voor fluit, fagot, slagwerk, piano, 2 violen en contrabas, 1992 / Martijn Voorvelt

Genre: Kamermuziek
Bezetting: fl fg perc pf 2vl cb

Von Gottes und des Menschen Wesen : aus den Spruchbüchern des Cherubinischen Wandersmannes Angelus Silesius (1624-1677), 7 Madrigalen für gemischtes Chor und 7 Instrumente, Opus 24/1, (1940/68) [sic] / Jan Koetsier

Genre: Vocaal
Subgenre: Gemengd koor en instrumenten
Bezetting: GK4 fl cl h trp trb vc cb

The Chromatic City (Rotterdam Concerto IV) : for recorder, pan flute and chamber orchestra / Hans Koolmees

Genre: Orkest
Subgenre: Groot ensemble (12 of meer spelers)
Bezetting: rec-solo panfl-solo fl(picc) cl fg 2h perc cimb 2vln vla vc db

Three encores : = (Drie toegiften), for violin and piano, op. 53, 1954 / Marius Flothuis

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Viool en toetsinstrument
Bezetting: vl pf

 

compositie

Septet : voor fluit, fagot, slagwerk, piano, 2 violen en contrabas, 1992 / Martijn Voorvelt

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08152
Genre: Kamermuziek
Bezetting: fl fg perc pf 2vl cb
Bijzonderheden: Opgedragen aan ensemble Numanwari. - Tijdsduur: ca. 8'30''
Tijdsduur: 9'00"
Aantal spelers: 7
Compositiejaar: 1992
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Overige auteurs:
Voorvelt, Martijn (Componist)
Toelichting:
Program note (Dutch): (Première: 11-4-1998 - Posthoornkerk, Amsterdam). Er zijn twee tegengestelde continue ontwikkelingen merkbaar: een harmonsiche beweging van homogeniteit (unisono) naar differentiatie, en een ritmische van differentiatie naar homogeniteit (homofonie). Aan de basis van deze 'tegenbeweging' staan ten eerste melodische motieven, die zich nauwelijks ontwikkelen maar bouwsteentjes vormen voor het klankkleurspel met ritme, dynamiek en instrumentgroepering, en ten tweede getalsreeksen die op alle niveaus het stuk segmenteren en die zowel het ritmische materiaal als de harmonische velden genereren. De harmonsiche velden zijn alle rechtstreeks van elkaar afgeleid. Tenslotte vormt nog een wat abstract theatraal aspect het derde (en belangrijkste?) motief achter de 'tegenbeweging.' Centrale dramatische gegevens zijn het gebruik van vocale middelen door de instrumentalisten, en de fagotsolo vanaf maat 204. - MARTIJN VOORVELT

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail