gerelateerde werken

Danceformed fugue : for string trio and ad libitum tape/electronics, 1994 / Martijn Voorvelt

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Strijktrio (viool, altviool, cello); Elektronica met verschillende instrumenten; Strijktrio (viool, altviool, cello) met multimedia
Bezetting: vl vla vc (tape/electronics ad lib.)

Odysseus and Nausikaa : a madrigal for soprano, contralto, tenor, baritone and harp, op. 60, 1958-60 / Marius Flothuis

Genre: Vocaal
Subgenre: Vocaal ensemble (2-12) en instrument(en)
Bezetting: sopr alt ten bar hp

Light Gets Lighter : for string quintet / Jobina Tinnemans

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Gemengd ensemble (2-12 spelers)
Bezetting: 2vn vl vc db

Herman's song : for countertenor and piano, 1994 / text by Richard Lann, Vanessa Lann

Genre: Vocaal
Subgenre: Zangstem en piano
Bezetting: ten-c pf

 

compositie

Septet : voor fluit, fagot, slagwerk, piano, 2 violen en contrabas, 1992 / Martijn Voorvelt

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08152
Genre: Kamermuziek
Bezetting: fl fg perc pf 2vl cb
Bijzonderheden: Opgedragen aan ensemble Numanwari. - Tijdsduur: ca. 8'30''
Tijdsduur: 9'00"
Aantal spelers: 7
Compositiejaar: 1992
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Overige auteurs:
Voorvelt, Martijn (Componist)
Toelichting:
Program note (Dutch): (Première: 11-4-1998 - Posthoornkerk, Amsterdam). Er zijn twee tegengestelde continue ontwikkelingen merkbaar: een harmonsiche beweging van homogeniteit (unisono) naar differentiatie, en een ritmische van differentiatie naar homogeniteit (homofonie). Aan de basis van deze 'tegenbeweging' staan ten eerste melodische motieven, die zich nauwelijks ontwikkelen maar bouwsteentjes vormen voor het klankkleurspel met ritme, dynamiek en instrumentgroepering, en ten tweede getalsreeksen die op alle niveaus het stuk segmenteren en die zowel het ritmische materiaal als de harmonische velden genereren. De harmonsiche velden zijn alle rechtstreeks van elkaar afgeleid. Tenslotte vormt nog een wat abstract theatraal aspect het derde (en belangrijkste?) motief achter de 'tegenbeweging.' Centrale dramatische gegevens zijn het gebruik van vocale middelen door de instrumentalisten, en de fagotsolo vanaf maat 204. - MARTIJN VOORVELT

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail