gerelateerde werken

Danceformed fugue : for string trio and ad libitum tape/electronics, 1994 / Martijn Voorvelt

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Strijktrio (viool, altviool, cello); Elektronica met verschillende instrumenten; Strijktrio (viool, altviool, cello) met multimedia
Bezetting: vl vla vc (tape/electronics ad lib.)

Let The Beat Begin : Version for bassoon and string orchestra / Chiel Meijering

Genre: Orkest
Subgenre: Fagot en strijkorkest
Bezetting: fg-solo str

Habanera en Pajarillo voor de gestolen fiets : for ensemble / Keyla Orozco

Genre: Orkest
Subgenre: Groot ensemble (12 of meer spelers)
Bezetting: 2fl(picc) 2ob 2cl sax-s sax-a 2fg 2h trp trb-t perc 2vln vla vc db

Symphony Nº 10 : Arrangement for two pianos / Gustav Mahler; arranged for two pianos by Frans Bouwman

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Piano
Bezetting: 2pf

 

compositie

Septet : voor fluit, fagot, slagwerk, piano, 2 violen en contrabas, 1992 / Martijn Voorvelt

Uitgever: Amsterdam: Donemus, cop. 1992
Uitgavenummer: 08152
Genre: Kamermuziek
Bezetting: fl fg perc pf 2vl cb
Bijzonderheden: Opgedragen aan ensemble Numanwari. - Tijdsduur: ca. 8'30''
Tijdsduur: 9'00"
Aantal spelers: 7
Compositiejaar: 1992
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Overige auteurs:
Voorvelt, Martijn (Componist)
Toelichting:
Program note (Dutch): (Première: 11-4-1998 - Posthoornkerk, Amsterdam). Er zijn twee tegengestelde continue ontwikkelingen merkbaar: een harmonsiche beweging van homogeniteit (unisono) naar differentiatie, en een ritmische van differentiatie naar homogeniteit (homofonie). Aan de basis van deze 'tegenbeweging' staan ten eerste melodische motieven, die zich nauwelijks ontwikkelen maar bouwsteentjes vormen voor het klankkleurspel met ritme, dynamiek en instrumentgroepering, en ten tweede getalsreeksen die op alle niveaus het stuk segmenteren en die zowel het ritmische materiaal als de harmonische velden genereren. De harmonsiche velden zijn alle rechtstreeks van elkaar afgeleid. Tenslotte vormt nog een wat abstract theatraal aspect het derde (en belangrijkste?) motief achter de 'tegenbeweging.' Centrale dramatische gegevens zijn het gebruik van vocale middelen door de instrumentalisten, en de fagotsolo vanaf maat 204. - MARTIJN VOORVELT

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail