gerelateerde werken
	
			Genre: 
		
		Vocaal
	
			Subgenre: 
		
		Gemengd koor
	
			Bezetting: 
		
		GK4
	
RegenerActions (Metamorfosi dopo il dramma) : for violone in G / Federico Favali
	
			Genre: 
		
		Kamermuziek
	
			Subgenre: 
		
		Viool
	
			Bezetting: 
		
		vn
	
Duo : voor twee violen / van Jurriaan Andriessen
	
			Genre: 
		
		Kamermuziek
	
			Subgenre: 
		
		Viool
	
			Bezetting: 
		
		2vl
	
Study for two violins : (rhythmic patterns), 1960 / Rudolf Escher
	
			Genre: 
		
		Kamermuziek
	
			Subgenre: 
		
		Viool
	
			Bezetting: 
		
		2vl
	
compositie
				Sonate VI : voor twee violen, in het 31-toonsysteem, 1984 / Henk Badings
			
					
										Overige auteurs:
									
									
									Badings, Henk
									(Componist)
								
							
							Bevat:
						
						
						Lento
						Arioso
						Vivace
						
							Toelichting:
						
						
						Program note (Dutch): Deze Sonate is geschreven in de 31-toonstemming. Voor de verklaring van de tekens kan verwezen worden naar de uitvoerige inleidingen bij Sonate II of V (Inleiding, Thema en Variaties) voor 2 violen. Hier slechts de aanduiding dat deze stemming de hele toon verdeelt in 5 en de halve toon in 3 zogenaamde diësen. De schrijfwijze is stijgend van c uit genaamd: c, ci, cis, cisi, cisis en dalend van d uit: d, dè, des, desè, deses. Sonate VI is in de eerste plaats muziek voor 2 violen, maar daarnaast ook bedoeld om enige mogelijkheden van de stemming te demonstreren. Er zijn drie delen: 1. Lento - Con moto, waarin onder meer het interval van 6 diësen (dit is exact de stap van de 7e naar de 8e harmonische) een grote rol speelt. - 2.  Arioso, met onder meer opvallende flageoletten. - 3.  Finale (Molto Vivace), waarin tonaliteiten zonder octaaf-identiteit nog al eens gebruikt zijn. Behalve demonstratie van de micro-stemming is het een echt violistisch speelstuk, waarin ook nieuwe of weinig
voorkomende technieken te vinden zijn, zoals de schijnflageoletten in deel 1, de combinatie van natuurlijke en kunstmatige in dubbelflageoletten in deel 2, en het omleggen van de linkerhand naar de andere zijde van de toets om viertonige kwintakkoorden te kunnen spelen. - HENK BADINGS