componist

Vriend, Jan

Jan Vriend is van meet af aan een muzikale alles-eter die een uitgesproken modernistische benadering combineert met een open oor en oog voor het belang en de noden van een ...

gerelateerde werken

Hymn to Ra : for mixed choir, soprano and baritone solo, symphony orchestra, 2002 / Jan Vriend

Genre: Vocaal
Subgenre: Gemengd koor en orkest
Bezetting: sopr bar GK4 3333 4230 2perc pf(MIDI-keyboard) str

Lichtgewicht : (1999; rev. 2000), for two or four audio tracks / René Uijlenhoet

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Elektronische muziek
Bezetting: soundtrack

Kringloop I en II : electronic music, 1994 / 1995 / Jan Boerman

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Elektronische muziek
Bezetting: tape

Discours : 1974-1976 / Victor Wentink

Genre: Kamermuziek
Subgenre: Elektronische muziek

 

compositie

Albedo I : (1982), for tape / Jan Vriend

Uitgavenummer: 09761
Genre: Kamermuziek
Subgenre: Elektronische muziek
Bezetting: soundtrack
Bijzonderheden: Elektronische muziek op cd-r NEAR 0038. - In opdracht van de Johan Wagenaarstichting. - Tijdsduur: 9'17
Tijdsduur: 10'00"
Aantal spelers: 1
Status: nog niet gedigitaliseerd (verwachte levertijd 14 dagen)

Toelichting:
Program note (English): Albedo I (1982) was produced on the UPIC at the Centre d' Études de Mathématique et Automatique Musicales (Cémamu) at the CNET in Paris. The UPIC was a computer designed by Iannis Xenakis. It was taken to festivals and musical events around the world to engage a wide audience in musical composition. Various composers, including Xenakis himself, used this instrument to produce their own compositions. I was invited to Paris after I had been part of the team responsible for the demonstrations of the UPIC at the new music festival in Middelburg, where Xenakis featured on an almost yearly basis. It was the first and last electronic work I completed, finding electronic studios tedious and being unable to acquire my own equipment due to financial limitations - even when it became more and more accessible and user-friendly. The pressure of time was another frustrating aspect of the business, often having to work on night shifts. And although I felt reasonably comfortable with the
graphic representation aspect of the UPIC, my situation rendered me unable to find the inspiration needed to fully do the medium justice. I was able to enhance the sound quality of Albedo a couple of years later in the BBC studios, but unable to improve much in the detail.- JAN VRIEND

Interesse
Heeft u interesse om dit werk aan te schaffen? Laat ons dit dan vrijblijvend weten zodat we dit werken met voorrang kunnen digitaliseren.
Naam
E-mail