gerelateerde werken
Soy Manuela : voor sopraan en orkest / Carlos Micháns
	
			Genre: 
		
		Orkest
	
			Subgenre: 
		
		Zangstem en orkest
	
			Bezetting: 
		
		sopr 2fl 2ob 2cl 2 fg 2h 2trp 2trb timp 3perc tub-bells triangle whip sus-cymb cymb tam-tam drum-s drum-b hrp vl vla vc db
	
Intimate Memories : for piano / Federico Favali
	
			Genre: 
		
		Kamermuziek
	
			Subgenre: 
		
		Piano
	
			Bezetting: 
		
		pf
	
Growing Silence : for piano / Kris Oelbrandt
	
			Genre: 
		
		Kamermuziek
	
			Subgenre: 
		
		Piano
	
			Bezetting: 
		
		pf
	
5 schetsen : naar aanleiding van hedendaagse Nederlandse humor, voor piano, 1960 / Antoon Maessen
	
			Genre: 
		
		Kamermuziek
	
			Subgenre: 
		
		Piano
	
			Bezetting: 
		
		pf
	
compositie
				Trois impromptus : pour piano, 1994 / Carlos Micháns
			
					
										Overige auteurs:
									
									
									Micháns, Carlos
									(Componist)
								
							
							Bevat:
						
						
						Calmo e trasparente
						Poco nervoso
						Tranquillo e pensieroso
						
							Toelichting:
						
						
						Program note (Dutch): (Nederlandse première: 2 juni 1994 - Academie voor Eurythmie, Den Haag - Bob Versteegh) - Het Harvard Brief Dictionary of Music beschrijft het Impromptu als 'een compositie die, een improvisatie moet suggereren. Dit element is in de gelijknamige stukken van Schubert en Chopin nauwelijks aanwezig'. De door het Harvard woordenboek gegeven definitie is wel toepasselijk in het geval van deze Trois Impromptus, althans wat nr. 1 betreft. Het werd enige tijd geleden in Engeland gecomponeerd, in amper enkele uren en voor onmiddellijk gebruik (dezelfde avond) tijdens een workshop voor componisten en choreografen.  Op de toevoeging van maar een maat en enkele dynamische details na, is de compositie onveranderd gebleven. Hetzelfde geldt toch niet helemaal voor de later geschreven nrs. 2 en 3, waarin elementen van de andere delen worden geciteerd (eigenlijk gesuggereerd) en voorzien van nieuw thematisch materiaal. De pianist dient echter de wat nonchalante sfeer van de stukken weer te geven,
om het quasi improvisatorische karakter van de compositie intact te houden. - CARLOS MICHÁNS